لذت سفر

لذت سفر

لذت سفر

لذت سفر

پتالینگ جایا شهری زیبا در مالزی

اکثر ساکنان این شهر 638 هزار نفری مسلمان ، بودایی ، هندوان و مسیحی می باشند . زبان اصلی این مردم نیز مالزیایی می باشد . بدلیل قرار گرفتن این منطقه در حومه شهر کوالالامپور  و جمعیت زیاد ان به عنوان شهرک پایه گذاری شد . و با رشد جمعیت در این شهر و ساخت و ساز های فراوان در سال 1954 از کوالالامپور مستقل شد و به عنوان شهری مستقل در ایالت سلانگور تبدیل شد .

[caption id="attachment_27958" align="aligncenter" width="600"]پتالینگ جایا شهری زیبا در مالزی پتالینگ جایا شهری زیبا در مالزی[/caption]

اب و هوای این شهر استوایی می باشد و نسبت به دیگر مناطق مالزی پرباران ترین است . و باران در تمام طول سال در این شهر صورت می گیرد . متوسط دمای هوا در پتالینگ جایا بین ۲۳.۸ تا ۳۲.۸ درجه سانتی‌گراد می باشد .

فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه حدود 8 کیلومتر از این شهر زیبا فاصله دارد و با شهر های الور ستار، سنگاپور و ... رفت و امد دارد . علاوه بر این با اتوبوس می توان به شهر های کوالالامپور و سنگاپور رفت و امد کرد . همچنین برای رفت و امد بدون ترافیک بین کوالالامپور و پتالینگ جایا می توانید از قطار استفاده کنید . برای رفت و امد درون شهری می توانید از اتوبوس و تاکسی استفاده کنید .

[caption id="attachment_27960" align="aligncenter" width="600"]پتالینگ جایا شهری زیبا در مالزی پتالینگ جایا شهری زیبا در مالزی[/caption]

از سوغاتی های این شهر پرجنب و جوش محصولات پیوتری می باشد و از بهترین مراکز خرید پتالینگ جایا پارادایم مال ،مرکز خرید اوتاما ۱ و سیتا مال هستند .

از معروف ترین جاذبه های گردشگری پتالینگ جایا می توان به موسسه تحقیقات جنگلی مالزی (Forest Research Institute Malaysia) ، معبد تای بودیست چتاوان ، بنای مذهبی راماکریشنا (Ramakrishna Mission)، موزه شکلات (Chocolate Museum)، گالری هنرهای زیبای شالینی گانندر (Shalini Ganendra Fine Art) و باغ پنهان اوتاما  اشاره کرد.

[caption id="attachment_27959" align="aligncenter" width="600"]پتالینگ جایا شهری زیبا در مالزی پتالینگ جایا شهری زیبا در مالزی[/caption]

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.