لذت سفر

لذت سفر

لذت سفر

لذت سفر

میوه های خوشمزه عجیب مالزی

دراگون فروت

علاوه بر ظاهر زیبا بسیار خوش طعم نیز می باشد . پوست این نوع میوه خوردنی نمی باشد و هر چه دراگون قرمز تر باشد رسیده تر است . دونه های سیاه داخل میوه قابل خوردن می باشد و دراگون میوه ی درخت کاکتوس است که نام دیگر آن میوه ی درخت اژدها می باشد . طعم این میوه شبیه به طعم کیوی می باشد که شربت آن نیز وجود دارد  .

دراگون فروت
دراگون فروت

دریان

این نوع میوه ی استوایی بوی بسیار بدی دارد و به بوی جهنم مشهور است نگهداری این میوه در هتل ها و یا داخل تاکسی ها ممنوع شده است . اما گوشت سفید داخل این میوه بسیار خوش طعم می باشد .

دریان
دریان

دوکانگ یا میوه چشم گربه ای

رنگ این میوه قهوه ای مایل به زرد است . و اندازه ی دانه های انگور را دارد . این میوه ابدار و خوشمزه می باشد. شاید در هنگام جویدن این میوه دهانتان تلخ شود . این میوه طعم ترش و شیرین دارد .

دوکانگ یا میوه چشم گربه ای
دوکانگ یا میوه چشم گربه ای

جک فروت

میوه ی معروفی نمی باشد . و بسیار بزرگ است اندازه ی آن حدود 90 سانتی متر در 50 سانتی متر می باشد . و حدود 35 کیلو وزن دارد . این میوه عموما در کنار جاده ها به فروش میرسه . گردشگران جک را با دریان اشتباه می گیرند . چرا که هم شبیه به ان است و هم بوی بدی دارد .

جک فروت
جک فروت


انبه (منگو)

این میوه پادشاه میوه های استوایی می باشد که دارای 2 رنگ زرد و سبز است . . نگ سبز این میوه شیرین تر و ابدار تر است . انبه سرشار از ویتامین آ می باشد . محققان بر این باورند که این میوه می تواند خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را در انسان کاهش دهد. این نوع میوه برای جلوگیری از سرماخوردگی نیز بسیار مناسب است . منگو را می توانید به شکل خام یا پخته استفاده کنید .

انبه (منگو)
انبه (منگو)

منگوستین

این میوه همانند دریان از میوه های بومی مالزی می باشد و اندازه ی یک توپ تنیس است . بسیاری از مردم اعتقاد دارند که منگوستین بهترین میوه ی گرمسیری در دنیا می باشد . بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی این میوه محققان متوجه شده اند که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و باعث ارتقاء سطح ایمنی بدن می شود و در مبارزه با بیماری سرطان بسیار خوب عمل می کند .

منگوستین
منگوستین

پاپایا

یکی از معروف ترین میوه های استوایی پاپایا می باشد . که داروهای فراوانی برای پوست ، معده ، روده و ... از آن تهیه می شود . همه ی قسمت های این میوه ارزش دارویی دارد . این میوه در سمت جنوب ایران نیز پیدا می شود و به آن خربزه درختی می گویند . رنگ این میوه نارنجی پررنگ می باشد و طعم شیرینی دارد . این میوه در خوانواده خربزه و هندوانه قرار می گیرد.

پاپایا
پاپایا

آناناس

این میوه در مالزی بسیار فراوان است و دارای آنزیمی می باشد که به هضم پروتئین کمک می کند .این میوه سرشار از ویتانین آ و ث  می باشد . شکر های طبیعی در آناناس منبع خوبی برای انرژی است . خوردن ای ن میوه به رفع یبوثت ، فشار خون بالا ، کرم های روده و حالت تهوع کمک می کند .

آناناس
آناناس

پاملو

این میوه در چندان مشهر نمی باشد . از میوه های استوایی است که اندازه ی توپ فوتبال دارد . و طعمی شبیه به گریپفروت دارد.

پاملو
پاملو

رامبوتان

رامبوتان به معنی میوه ی مودار می باشد . این میوه دارای موهایی به رنگ قرمز و زرد می باشد . به اندازه ی تخم مرغ می باشد و درون آن سفید و آبدار و شیرین است .

رامبوتان
رامبوتان

استارفروت

این میوه به رنگ سبز و زرد می باشد که ظاهر آن شبیه به ستاره است . این میوه بسیار ابدار خوشمزه و ارزان می باشد . این میوه در واقع در کشور سریلانکا بوده و به کشورهای دیگر آورده شده . این میوه دارای رنگ ها  و طعم های مختلفی می باشد . طعم ترش و شیرین دارد و دارای ویتامین های آ ، سی و فیبر می باشد . به تازگی این میوه در بین آمریکایی ها و کانادایی ها رواج پیدا کرده است .

استارفروت
استارفروت

آوکادو

آوکادو میوه نمی باشد بلکه نوعی سبزی سرشار اط مواد نغذی است . این سبزی را باید خام خود چرا که بعد از پختن تلخ می شود . این میوه شبیه به گردو نرسیده می باشد .

آوکادو
آوکادو


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.