لذت سفر

لذت سفر

لذت سفر

لذت سفر

غذاهای کشور مالزی

مردم مالزی به سه قوم تقسیم می شوند: مالایی، چینی و هندی که هر کدام فرهنگ خاص خور را دارند که در غذاهایشان نیز تاثیر گذاشته است. لازم به ذکر است که گروه های مختلف دیگری نیز در این سرزمین زندگی می کنند که از اوراسیا هر ساله به مالزی مهاجرت می کنند و هر کدام سبک غذاهای خودشان را دارند. در حقیقت در مالزی فرهنگ غذایی مختلف مانند چینی، هندی، تایلندی، هلندی، مالایی را شاهد هستیم . که در کنار هم می باشند. اما برخی از مواد غذایی که در مالزی بیشتر از همه کاربرد دارند را معرفی می کنیم.

[caption id="attachment_6018" align="aligncenter" width="600"]غذاهای مالزی غذاهای مالزی[/caption]

فلفل تند: به طور کلی موادی که طعم تند می دهند مانند سیر، زنجبیل، پیاز خشک، انواع فلفل تند در غذاها بسیار استفاده می کنند.

نارگیل: شاید جالب باشد که بدانید که مالزیایی ها از تمام قسمت های نارگیل برای طبخ غذا استفاده می کنند. مثلا از آب آن برای سوپ و پخت برنج.

سس سویا:در بسیاری از غذاهای مالزیایی سس سویا استفاده می شود.

گیاهان: بسیاری از گیاهان برای طبخ غذا استفاده می شوند و برخی از آنها محبوب تر است مانند سنبل هندی، انواع ساقه ها، برگ درختان گوناگون .

برنج: همانند بسیاری از کشورهای آسیایی در مالزی نیز برنج زیاد استفاده می شود.که انواع روش های پخت دارد. که پرطرفدارترین آن طبخ برنج با نارگیل است.

[caption id="attachment_6017" align="aligncenter" width="600"]غذاهای مالزی غذاهای مالزی[/caption]

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.