لذت سفر

لذت سفر

لذت سفر

لذت سفر

سوغات کشور چین و پکن

کشور چین کشوری پهناور می باشد که دارای تمدنی بسیار کهن است صنایع دستی و سوغاتی های این کشوور بسیار فراوان می باشد.  در این مطلب برخی از معروف ترین سوغات چین را معرفی می کنیم.

چای چین

چای نقش مهمی را در زندگی روزمره چینی ها ایفا می کند. از چای که روزانه مصرف می کنند گرفته تا چای که برای جشن های چای استفاده می کنند که درجه یک است. در واقع کیفیت چای های مختلف که در چین به فروش میرسد با هم متفاوت است . اگر می خواید چای را که مردم روزانه مصرف می کنند تهیه کنید از خواربار فروشی ها و سوپر مارکت ها و مراکز خرید چین  تهیه کنید. همچنین در بسیاری از سوپر مارکت ها می توانید انواع مختلف چای را تهیه کنید. اگر می خواهید چای مخصوص بخرید و یا محصولاتی مانند قوری، فنجان و ست کامل موردنیاز برای مراسم چای را تهیه کنید . بهتر است به بازارهای چای بروید (میلاندائو در پکن، یا بازار چای ووکوییشی در چنگدو، شهر چای تیانشان در شانگهای). چای مخصوص چینی ها از پرطرفدارترین سوغات برای گردشگران تور پکن است.

[caption id="attachment_11712" align="aligncenter" width="600"]بهترین سوغات چین بهترین سوغات چین[/caption]

ابریشم چین

یکی از پرطرفدارترین سوغاتی ها برای خانوم ها پارچه ابریشمی می باشد که از قدیم در این کشور محبوب بوده است. لباس های ابریشمی ، اقلام خواب ، در اکثر موارد گران است. اما شما می توانید کالاهای کوچکتر مانند روبالشی ، کیف ابریشمی خریداری کنید.

[caption id="attachment_11715" align="aligncenter" width="600"]سوغات چین سوغات چین[/caption]

چوب غذاخوری (چاپستیک) چین

اگر دوست دارید مهارت خوردت غذا با چاپستیک را یاد بگیرید بهتر است این چوبها را تهیه کنید ویا به عنوان سوغات به خانه ببرید. اکثر مغازه های چین این چوب ها را در جعبه های زیبا به فروش می رسانند حتی اگر مهارت خوردن غذا با این چوبها را بلد نیستید می توانید از چوب های چسبیده به هم استفاده کنید. همچنین می توانید کاسه و گیره چاپستیک را تهیه کنید که آشپزخانه شما را کمی به سبک چینی در می آورد.

[caption id="attachment_11711" align="aligncenter" width="600"]سوغات از چین سوغات از چین[/caption]

میناکاری خانه‌خانه چین

ای محصولات از مدت ها پیش در چین وجود داشته و طرفداران بسیاری دارند . می توانید اقلام زیبای مینا کاری شده مانند جواهرات (خصوصاً دستبند)، گلدان، تسبیح، بشقاب، جواهرات ارزان‌قیمت را خریداری کنید . که کیفیت آنها با هم متفاوت است و در اکثر مغازه ها به چشم می خورد.

[caption id="attachment_11714" align="aligncenter" width="450"]سوغات چین و پکن سوغات چین و پکن[/caption]

گره‌ی چینی

این هنر از هنر های باستانی چینی ها می باشد. که آثار گرانبهایی را با گره ی چینی خلق کرده اند. می توانید اقلام کوچک مانند جاکلیدی تهیه کنید و یا اقلام که برای آویزان کردن مناسب است. این گره ها انواع مختلفی دارند که بسیار زیبا و پرطرفدار است. این صنایع دستی زیبای چینی ها را می توانید از تمام فروشگهاه های آن و یا دست فروشان تهیه کنید.

[caption id="attachment_11716" align="aligncenter" width="600"]سوغات چین چیست سوغات چین چیست[/caption]

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.