لذت سفر

لذت سفر

لذت سفر

لذت سفر

معرفی شهر شنزن

دین اکثر ساکنان شنزن بودیسم و تائویسم می باشد و مسلمانان و مسیحیان در اقلیت هستند. زبان اصلی آنها چینی ماندارین می باشد اما برخی از آنها نیز دارای گویش های  کانتونی، هاکا و تیوچو  هستند. این شهر نیز همانند دیگر شهرهای چین زیر نظر حکومت مرکزی قرار دارد . شنزن در سال 1980 به عنوان منطقه ی ویژه ی اقتصادی شناخته شد در سالهای اخیر این شهر به یکی از بزرگترین شهرهای چین تبدیل شده است . علاوه بر این که قطب اقتصادی چین محسوب می شود یکی از صنعتی ترین شهر های دنیا نیز می باشد.

[caption id="attachment_27183" align="aligncenter" width="600"]معرفی شهر شنزن معرفی شهر شنزن[/caption]

شنزن دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب می باشد . تابستان های آن بسیار گرم و مرطوب ، زمستان های شنزن معتدل و تقریبا خشک ، بهار فصلی ابری و در ماه آوریل نیز بیشترین بارندگی صورت می گیرد .
درساحل شرقی رود پرل فرودگاه بین المللی شنزن با طراحی مدرن قرار دارد ، که به شهر های کوالالامپور، لنکاوی، سئول، وین، بانکوک و ... پرواز دارد . همچنین دارای 5 ایستگاه قطار می باشد که به شهر های گوانگژو، شهر پکن ، شانگهای و .... می رسد. می تواید از فری های ترمینال مسافربری  شیکو و فویونگ به مقصد فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ، جزیره ماکائو و... بروید . در درون شهر شنزن می توانید از اتوبوس ، دوچرخه ، تاکسی و مترو استفاده کنید.

[caption id="attachment_27184" align="aligncenter" width="600"]معرفی شهر شنزن معرفی شهر شنزن[/caption]

از سوغاتی های این شهر محصولات ساخته شده با سنگ یشم و سرویس چای می باشد . برای خرید به شما «مرکز خرید کوکو پارک» و «خیابان دونگ مین» را پیشنهاد می دهیم .
از معروف ترین دیدنی های این شهر زیبا «پارک لیان هواشان شنزن» ، «پارک ملی کوه ووتانگ» ، «روستای نقاشان رنگ روغن دافن»، «دهکده فرهنگ بومی چین» ، «دهکده شکوه بومی چین» ، «پارک لیچی» ، «پارک و شهربازی دره شادی شنزن» ، «دریاچه پری و باغ گیاه شناسی شنزن» و «پارک پنجره جهان» ،«موزه شنزن» ، «ساحل دامیشا»، «قلعه داپنگ»  و «باغ‌وحش حیوانات وحشی شنزن» می باشد .

[caption id="attachment_27185" align="aligncenter" width="600"]معرفی شهر شنزن معرفی شهر شنزن[/caption]
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.